ONSDAG:) HAHAH





Tjabba allihopa !

Snart är det jul… roligt va:) själv blir det inga god saker för mig inte, orkar inte käka: ) ska ta det som en vanlig dag: ) träna och vila:)

Rätt skönt att ett nytt år börjar snart, har förväntningar på det kommande året, känner på mig att det lär bli ett bra år:)

Träningen hittills rullar på bra, allt går som det ska, kosten också, så jag är väldigt nöjd, har kört jävligt hårt dem här senaste veckorna! Känner mig lite trött i kroppen, men det är bara för jag kört så intensivt. Har jävla träningsverk också i kroppen, här om dagen kunde jag knappt gå mina ben var döda och sen har axlarna och ryggen varit död… med jävla skön träningsverk… igår kunde jag knappt lyfta upp armarna hehe, och så ska jag köra ben igen idag! vill vara död inför julen, ska faktiskt träna den dagen som alla år: ) det börjar bli tradition för mig att träna på jul och nyår mm!

Idag ska jag träna på SATS i järfälla och då blir det ett tufft ben pass, vill döda mina ben ... tills jag inte kan gå själv: )

Ska också köra lite kardio och mage , är rätt taggad på dagens pass! vi får se hur det går.

Tror jag kommer köra samtidigt som Camilo, en vän… fast han lär köra annat!


___________________________________________________________________________


Läste ni denna artikel? Tycker det var jävligt onödigt av polisen här i Sverige att gripa honom!

Bara för att leka tuffa! Fan det är respektlöst! Han var här i sverige bara för att signera lite åt sina fans ….

Polisen här är så jävla dumma…. Haha dem bara.. a nu har vi lärt oss att dem som tävlar inom denna sporten i höga klassen använder sig av dopingpreparat ….

Fan det har vi alltid vetat om! Det är en självklarhet… så varför göra sig besväret att gripa en stjärna som bara kommer på besök för ett enda mål… att visa upp sig….

Han har ändå inga saker här!..... och om polisen tror att han hade med sig preparat hit… hahah tror polisen att dem här människorna är så dumma att ta med sig sina saker …. Haha

Visst alla människor har olika syn på det här men jag tycker det var jävligt onödigt för polisen i Sundsvall… orka leka tuffingar! De har mycket att lära…

 

 

 

 

 

Kroppsbyggarstjärna
greps för dopningsbrott

Bli medlem i Aftonbladet Snack och börja blogga

Den amerikanska kroppsbyggarstjärnan Toney "X-man” Freeman greps av polisen när han signerade dvd-skivor i en butik i Sundsvall på onsdagen.

Den snopna stjärnan fördes bort framför ögonen på sina fans.

En av världens största kroppsbyggarstjärnor gör just nu en turné genom Sverige.

Men i Sundsvall fick han ett kallt mottagande. Medan ”X-man” stod och delade ut goda råd till sina beundrare klev uniformerade poliser in i butiken, skriver Sundsvalls Tidning på nätet.

– Är det här ett practical joke? undrade stjärnan medan han fördes bort, misstänkt för dopningsbrott.

”Vi har lärt oss”

Polisen visste att Freeman var på besök och hade planerat insatsen noga. Tidigare i år genomförde polisen ”Operation Liquid” där ett 70-tal människor ställts inför rätta för dopningsbrott. Och nu är polisen extra vaksam.

– Under Liquid har vi lärt oss att de som tävlar professionellt använder steroider, tillväxthormon och andra otillåtna preparat, säger Henrik Blusi, chef för polisens citygrupp, till Sundsvalls Tidning.

”Sorglig förebild”

Blusi säger att ”X-man” har erkänt att han använt testosteron, tillväxthormoner och cannabis.

– På ett sätt är det sorgligt. Han stod där inne och signerade DVD-skivor och det var många yngre runtomkring, som ser honom som en förebild. Ett ideal som man bara kan uppnå med hjälp av steroider, säger Henrik Blusi till Sundsvalls Tidning.

Efter att ha lämnat urinprov släpptes Freeman på fri fot. Men han är inte välkommen tillbaka.

– Är man professionell bodybuilder ska man inte komma till Sundsvall. Vi är väldigt pålästa här uppe.

 

 

 

 

 

Kram

//LatinoBiffen


onsdag

Hejsan !

 

Måste bara säga att såhär död som jag är just nu har jag inte varit sen resan till och från Colombia! Sov inget igår natt då jag råkade dricka kaffe på natten: )

Så har varit vaken jävla många timmar! Och tränat som ett djur dem här dagarna! Det är inte bra måste jag erkänna…. Ska lägga mig snart! Så kroppen får vila annars kanske mina muskler..förbrukas hahah måste ju vara rädd om dem: )

Igår körde jag ett axelpass på SATS.. helt död var jag efter passet.. + att jag käkade jävligt lågt med kolhydrater igår … och idag käkade jag knappt kolhydrater eftersom jag ville testa en sak.. att låta kroppen bränna det överflödiga lilla energin jag fick i mig igår.. men min kost idag har varit endast keso.. 1800g  keso har jag fått i mig idag i 8  måltider typ!

Hehe

Imorgon ska jag käka 30 g kolhydrater och köra ett tungt ryggpass!

 

Dagens pass blev i fridhemsplan och då körde jag bröst!

Var jävligt skönt eftersom gymmet var rätt tomt idag… så kunde köra ut mitt pass utan att behöva trängas: )

 

alla dessa dagar har jag också kört lite kardio .. 30 minuter.. efter varje pass + mage!  Så det har varit kul: )

 

fan orkar inte skriva mer .. är död..

ska sova nu…

 

dagens pass:

BRÖST

 

  1. hantelpress
  2. flyes på bänk
  3. Bänkpress på snedbänk
  4. Omvänd bänkpress

 

 _____________________________________

Passet igår

Axlar

 

  1. Axelpress ( hantlar)
  2. Hantellyft åt sidan på snedbänk
  3. Hantellyft framåt
  4. Drag till hakan på kabel
  5. kabellyft framåt

 

 

 

 

kram

//LatinoBiffen


hejsan

Elin om hejsan:

Heej! Har en till fråga!:-) försöker bygga lite muskler på benen och få lite fastare rumpa och lår. Har du nåt tips till de och för att verkligen bränna bort fettet runtom på benen? Kram

Hejsan !!!

 

Det du kan göra är att köra konditionsträning, men när det gäller styrka så finns det många bra övningar man kan köra såsom utfall, knäböjd, benpress.

Men som sagt , bästa sättet att bränna är att köra kaloriförbränning.

Det tar som sagt tid att forma en kropp men med tålamod och egen vilja klarar man det utan problem.

 

Så kämpa på!!!! Håll dina mål vid liv så lär du få resultaten du strävar efter!!!

 

Kram

//LatinoBiffen


Lördag

Tja!

Är hos min vän Leonardo i Högdalen, fast är här ensam då han jobbar till sent! vi tränade idag vid 12 tiden på Fridhemsplan, och då körde vi ett tungt ryggpass! det är så skönt att köra rygg, behöver verkligen få ryggen att växa som fan + axlarna: ) det blir snyggt då eftersom man får en V formad kropp! eftersom midjan ser smal ut med bred rygg + axlar!
Gymmet var rätt full fan med folk, fattar inte, ibland är det tomt på gymmen, ville köra lite kardioträning men alla maskiner där var upptagna! lite jobbigt : ) men men vad ska man göra! körde däremot passet med mycket fokus! 100% inasatt i passet.

Käkade nyss, var och köpte lite saker på ICA, blev lite mjölk, keso, russin hehe och en Cola 0 flaska: ) hehe. så fort jag kom in genom dörren så gick jag direkt till köket, tog och hällde 300g keso med lite russin, det är jävligt gott, prova gärna att blada keso och russin, blir lite sött...och det är jävligt gott men då ska det vara naturell keso.. ( inge tillsatt smak).
+ så tog jag kalkon pålägg och skivade lite ost och så in i mickron så det smälte: )

Fram till jul nu ska jag inte öka kolhydratintaget eller käka något med högt kaloriintag ...eftersom jag vill käka något gott på juldagen...
Det är inte många dagar kvar ju till julen och nyåret, fan vad tiden rullar på snabbt! helt sjukt!
Längtar till sommaren: ) kunna gå i linne! och slippa jävla vinter jackan: ) haha

Imorgon Söndag blir det nog ett benpass ( framsida lår ) + kanske vader... vill köra baksida lår själv, dagen efter kanske..
men innan styrke passet blir det tung kardiopass! kommer svetta sönder mig imorgon: ) men det är rätt skönt!
Att köra ben är inte det roligaste jag vet MEN man måste köra! eftersom det är jävligt viktigt att ha starka ben! särskillt om man väger mycket: )  hehe annars kan hälsoproblem dyka upp!

iallafall nu sitter jag och tittar på 4:an , hur dem bakar kakor! gott fan att titta, ska chilla nu!
är rätt död efter passet idag!: )
min rygg är öm! men känslan är skön.. är mycket nöjd med dagen hårda pass!





DAGENS PASS:

RYGG

1. LATSDRAG MOT BRÖST
2. OMVÄND LATSDRAG BAKOM HUVUD
3. RODD MED BRETT GREPP
3. LATSDRAG MED SMALT GREPP
4. PULLDOWNS







kram
//LatinoBiffen


hejsan

Elin om torsdag:
Tja! Grym blogg och du ser riktigt fräsh ut! Har en fråga; hur ska man träna för att bli av med de sista underhudsfettet? Har bara pytte lite kvar sen är ja nöjd! Varvar kondition och styrketräning 6 dagar i veckan men de står lite still. Kram






TJA!!

Hejsan Elin, jag förstår dig när du säger att det är jobbigt att få bort det sista underhudsfettet särskillt runt magen ( bukfett brukar det kallas)
jag kan säga till dig att fortsätta så som du tränar, håll koll på kosten.
Det enda sättet att få bort fettet är att träna... mycket kaloribränning med kombination " styrketräning"

En sak som många gör fel är att tänka att man ska få bort allt på någon vecka, så är det inte, det jag rekomenderar dig är att tänka långsiktigt! fortsätt träna som du gör, försök iallafall att köra kaloribränning ( kardio träning) minst 5 gånger i veckan, du behöver inte döda dig men att köra intensivt 45 minuter/dag + styrka ( intensivt) gör mycket men framförallt att du tänker lång siktigt!

En metod som funkar skit bra för mig när jag dietar... som nu är att ibland köra likande hardcore träning på mina styrkepass!  det jag menar är att köra med mycket korta pauser emellan .. kroppen kommer bränna jävligt bra, sen är det mycket viktigt att du dricker mycket vätska för att bevara musklerna i kroppen!
då muskeln består främst av vatten.


Lycka till Elin!!!
kör hårt
Kram//

LatinoBiffen

torsdag



      Ivan Sadek of Australia (C) poses during the International Federation of Bodybuilding (IFBB) 2009 Australia Pro Grand Prix at Dallas Brooks Hall on March 14, 2009 in Melbourne, Australia.  (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) *** Local Caption *** Ivan Sadek




TJA!

 

Idag torsdag ,vaknade jag ganska så tidigt, fan runt 06:00 och jag fattar inte varför jag vaknar så tidigt: ) lite jobbigt är det faktiskt eftersom jag skulle vilja kunna sova länge.

Så fort jag gick upp gick jag till köket, fixade en stor kopp stark Colombiansk kaffe + 200g keso med 10 g russin, så gott + ett fullkornsbröd på 60 g.

 

Idag har jag inte gjort så mycket, ska snart iväg och gymma med en vän:) sen vet jag inte vad jag gör, chillar nog, men inte hemma: ) trist här i kallhäll.

Så kallt ute, helt dött, man ser knappt folk ute: )

Själv pallar jag inte göra något när det är såhär kallt ute, blir fan deprimerad istället, men som tur räddar gymmet mig, tänk om jag inte tränade haha skulle bli en val här hemma!

Kommer köra ett tricepspass idag + en hel del kaloribränning, jogga eller crosstrainern, jag vet inte än! Har inte bestämt mig än men idag ska det brännas för fullt !

 

Längtar till sommaren fan, vill resa till något fint ställe med ständer: ) hehe ska göra allt jag kan för att ha fixat en snygg deffad kropp, det är därför jag börjat dieta redan nu, eftersom jag vill deffa ner mig långsamt! Hehe sakta men säkert.. har ändå gått ner 6 kg vätska nu! så det är rätt nice, ska försöka att inte tappa så mycket muskelmassa, men det gäller att hålla allt rätt när det gäller kost, vila mm!

Så mycket att tänka på, snart är det jul och nyår också! Beroende på hur jag lägger upp kosten så kanske jag kommer käka något gott under dem dagarna annars blir det inga godsaker i år.. har inget emot det precis eftersom jag klarar mig med lite keso: ) hehe finns ju andra proteinrika tallrikar man kan laga.

 

Idag matade jag också mina pyton ormar: ) haha de fick en liten gul kyckling var!

Hanen högg direkt när jag viftade med kycklingen framför gapet på den, han är alltid lika hungrig och sen efter man matat klart så vill den ha mer så om man är för nära så hugger han mot fötter, armar, ansikte… beroende på vart jag matat honom.

 

Honan däremot är lite segare, lugnare.. rätt skönt att hon är sådär, hon är inte alls så som hanen, så det gör det enkelt för mig att hantera henne, fast båda är ju rätt små just nu men tänk sen när dem är 3-4 meter.. hehe lite jobbigt att hantera en så het hane…: )

Honan högg kycklingen i magen och vek den på mitten , vet ni vad som hände då?

Haha magen sprack på kycklingen och maginnehållet hängde ut, då tänkte jag! Hoppas inte hon klämmer hårdare för då blir det kletigt, och det första hon gör var att dra åt mer och allt bara sprack, hehe det rann massa gul äckligt vätska över ormen men hon fortsatte svälja, så sen efter hon käkat klart så fick jag skölja av henne! Lägger fan inte in henne i terrariet sådär.

Men vad ska man göra, naturen är så!

Mina ormar är fan fina och väl gödda, kanske lite för tjocka, men de får ju mat ofta, vill ha dem stora snabbt! Hanen är ca 1½ meter, kanske lite mer, honan däremot är runt 1 meter…

Men dem är små för åldern , över året.. ägaren innan hade dem i så små terrarium, och de fick säkert inte så mycket mat…ofta i alla fall.

 

 

 

Aja ska fixa träningsväskan nu!

Ha det nice alla!

 

Kram

//LatinoBiffen


tisdag

Har inte skrivit på länge då jag inte orkat, men allt rullar på som det ska, jag längtar tills jag får beskedet om godkännande om jag får börja plugga i Skanstull, behöver verkligen börja göra något eftersom jag blir galen utav att inte göra något, har ju träningen som stimulerar allt tråkigt! Vet inte vad jag skulle göra om jag inte älskade träna så mycket, då jag får tiden att rulla snabbt när jag tränar. Allt går bra , jag växer och växer men samtidigt drar jag bort mycket fett samt vätska, har nu minskat 5 kg vätska sen jag började dieta för 2-3 månader sen, och jag kommer hålla en strikt diet fram till september nästa år under de månaderna så kommer bygga fettfri massa, om allt går som det ska.

Resultatet som jag fått idag är jag nöjd med så jag kommer fortsätta tills jag fått en bra resultat. Men målet är att ha en snygg och sexig kropp till sommaren: ) då jag vill resa utomlands och bada i ständer: ) hehe

 

Idag tränade jag i Fridhemsplan med Leo, vi körde biceps ochdet gick skit bra, vi körde jävligt hårt, var bara inte så glad idag , mådde lite dåligt psykiskt ( personliga problem) hehe

Men sen efter passet så vart det lite bättre, jag koncentrerade mig 100% på dagens pass, pratade knappt idag ville bara döda mina biceps!

Vi körde runt 13:00 tiden, det är en bra tid då gymmet där inte blir så fullt, det är jävla jobbigt när gymmet fylls med folk, ibland går det knappt att träna där.

Men som sagt är nöjd med dagens pass!

 

Igår tränade jag på SATS , Järfälla! Det var några dagar sen jag körde där: ) gymmet är bra men grejen är att när vissa maskiner går sönder så tar det jävla långt tid innan de fixar dem! Och det bromsar ibland mina pass! som nu tillexempel så har dem kabelmaskinen helt paj, och den har varit ur funktion i flera veckor.

Det är det enda negativa med det gymmet.

Hehe vet att du brukar gå in och läsa Martin biffen, gyminstruktör på SATS, Järfälla : ) hehe men ta inte åt dig: ) hehe du är däremot en duktig och mycket kunnig instruktör,  han är duktig på Träning, och kost.

Så om någon ska testa gymmet i Järfälla och behöver en PT så boka gärna upp Martin åhsberg

Ni lär inte ångra något: )

Garanterar att Martin kan verkligen! Vi tränade mycket länge tillsammans innan han utbildade sig: )

 

Dagens pass:

 

Biceps

 

  1. Biceps curls
  2. Hammercurls
  3. Högabiceps curls

 

 

Kram

//LatinoBiffen


RSS 2.0