:)

Tja !!!                                                                          

Fick en frågidag av en kille på gatan, när jag var ute med hunden. Han frågade mig hur min kost såg ut eftersom han tyckte jag var rätt bitig hehe, och han sa att han tränade 3 gånger i veckan och att han åt knappt kolhydrate , bara proteinrik kost åt killen.

Jag svarade: Ja för det första är det jävligt viktigt att hålla en bra kost, gärna näringsrikt i det sättet att alltid försöka ha en bra protein källa, kolhydrat källa + bra fetter. Viktigt att käka mycket fiberrikt mat när man vill växa.  Sen så var ju killen slank i kroppsbyggnaden, och jag tyckte han skulle skita i att hålla en kolhydratsfattig diet.. nu ska han växa så det är viktigt att han äter det han får framför sig... ingen skit mat eller godis men näringsrikt och gärna flera måltider/dag :)

Kosten är så himla viktigt när man vill bygga muskler... vi gör av med så mycket energi under passen samt dagligen på vår vardag gör vi av med energi och därför är det så viktigt med att hålla en bra kost för en bra återhämtning + att dricka mycket vatten. Gör man det så lär du öka i massa , men glöm aldrig att vila ordentligt och helst ..ska man ha rutiner till det mesta..







Idag har min kost sett ut :

Frukost:      2ägg + 1 fullkornsmacka + pålägg
Mellanmål:  30g NöTmix
Lunch :       Kessela 250 g, Feta ost + jordgubbar
Mellanmål:  Nötter
Middag :     kottlett med ris och massa grönsaker
Mellanmål : nån shake blir det... protein:)






Kram
//LatinoBiffen





Trackback
RSS 2.0