fakta:)



                      Lite Info om Deff!   




info om deff, att deffa innebär att man deffinerar muskulaturen!( man får musklerna synliga genom att ta bort kroppsfett! men ha kvar:) maximal av sin muskulatur! genom att ändra måltiderna och träningen! och må bra:) o bli sexi.

Själv kör jag just nu en 15 träningspass i veckan, mycket Cardio pass ( kaloribränning/ fettförbränning) brukar vara ett styrke pass och sen Cardio, vissa dagar när jag orkar så kan jag välja och köra Styrke pass sen ett Cardiopass och sen på kvällen drar jag och kör ett Cardiopass till!

        


Välj en kolhydratkälla, en proteinkälla och en fettkälla till varje mål. Komplettera med grönsaker, kolhydrat källan kan man balansera så att man inte behöver äta den till varje måltid!:) jag kör kolhydrater 1 gång per dag!! när jag kör deff! men man måste testa lite för att hitta den rätta balansen med kosten! man ska inte må dåligt på något sätt! Sen kör jag snabba kolhydrater direkt efter mina tunga gympass ( styrke)

Ett mål som kanske bör vara fettsnålare än de andra vanliga målen är frukosten, då ett högt fettintag vid den tidpunkten försämrar insulinkänsligheten flera timmar framåt. Dock är mättat fett den stora boven här och att äta en normal frukost med fett från t ex havregryn och något ägg är inget att oroa sig för.

 I samband med träning är det också lämpligt att ta en eller flera proteindrinkar, gärna tillsammans med kolhydrat i för en perfekt kombination och större effekt på proteinsyntesen (nybildningen av muskelprotein) och för minskad muskelnedbrytning.

Glöm inte att dricka mycket vatten under deffen eftersom vatten är skit viktig för att kunna få de där fasta musklerna, ca 80-90 % av musklerna består av vatten, vatten är även viktigt för massa andra saker tex för att ha en bra ämnesomsättning, få fin hy eftersom vatten gör att huden håller sig fuktig så dricker du mycket vatten så kan du undvika torr hy, sen så är det viktigt för organ mm ska fungera till 100% . mm 

                         



Det är viktigt  att du under deffperioden tränar tung styrketräning, eftersom denna håller din förbränning uppe och stimulerar din kropp att behålla muskelmassa som inga andra motionsformer, även under lågt energiintag. Att du fortsätter med din tunga träning är bara bra och stimulerar anabola hormoner och verkar till att kroppen bevarar muskelmassa.

                         

En sak som jag anser är skit viktigt innan man startar sin diet , det är att man ska ha tänkt noga innan man går in på dieten! En annan sak som är viktigt det är att man ska kunna sin kropp till 100% hur man fungerar mm, alla människor är olika , min deff kanske inte fungerar på dig!

Viktigt också att kolla upp kanske med någon läkare att din hälsa är 100% bra några veckor innan deffen startar! Och sen om man aldrig gjort en diet tidigare så är det viktigt att skaffa hjälp från någon kunnig som gärna gjort flera deff.....

 __________________________________________________________________

Bra protein hittar du i rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, bland många andra källor.

 

Bra kolhydratkällor är pasta (särskilt fullkornsvarianterna), parboiledris och fullkornsris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Bran Plusflingor, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser och frukt.

 

Bra fett hittar du i, för att ta några exempel: raps-, oliv-, eller linfröolja, fet fisk som makrill eller sill eller strömming eller lax, nötter, mandlar och avokado.

 

 

  

 

 

 

Kram

//LatinoBiffen


Kommentarer
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

Konserten var helt underbar :D helt sjukt magiskt ;D



kram

2010-03-15 @ 21:21:37
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: alexx

svar:

Jag mår bara bra tack , hur mår du själv ?

Jag är frisk nu och jag dansar hiphop och reaggeton ;)

Förstår att du är helt slut efter passen ;)

trevlig kväll kram

2010-03-15 @ 21:38:47
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/
Postat av: Girly

Jag försöker att sluta:)



Allt bra i dag?



Puss girly

2010-03-16 @ 10:52:37
URL: http://girlysworld.blogg.se/
Postat av: Luisa

hej tjockis jag har ringt dig men du svarar ej vet inte ens om jag har rätt nr, men jag undrar om du skulle vilja komma på min Student skiva den 26 april?...

Har tvingat med mig rodney y fabi skulle vara kul om du kom! :)

HÖR AV dig till mig snarrast!



cero siete tre - nueve dos ocho ocho cero sex uno / Lui

2010-03-16 @ 19:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0