lite djur som jag haft! :)

Fick ett svar på ett av inläggen att jag skulle skriva om de djur jag haft! Haha

Har haft över 300 olika djurarter! Mycket reptiler! Olika såsom Kajmaner, giftormar, ormar, ödlor, varaner sen har jag haft papegojor  av olika slag, parakiter, duvor mm.

+ olika andra djur, som gnagare, pungdjur, kräldjur!

Mm en massa ovanliga , älskar mest de ovanliga sorterna som typ inga har! Det är skit nice att ha! Svåra att hitta och kostar flera tusenlappar!

Men en av mina mest saknade djur är Bus min dobermann han var så jävla fin och ståtlig men mest en riktigt fin trogen vän!

: )

 

har lagt upp lite bilder på bara en liten del av de djur jag haft! Pallar inte lägga upp på alla de skulle vara över 300 djur! Just nu har jag 2 sugar gliders och 3 giftiga kinesiska skorpioner!

Det får räcka jo just + en liten afrikansk pygmé mus !:) haha

 http://www.realtid.se/ArticlePages/200905/22/20090522110707_Realtid870/20090522110707_Realtid870.dbp.asp

kolla länken!:)

 










Min Varanus Salvator! Saknar honom faktiskt han var så snäll : ) men när man skulle mata honom så kunde han käka upp fingrarna om man inte aktade sig! Så fort han kände blod så vart han galen!



Mina små Sugar Glider som jag har just nu! 2 söta systrar , Piff & Puff! De älskar att glidflyga i vardagsrummet!



 

En av alla mina Kragagamer jag hade! Så jävla fräna djur! Grymt intresanta och coola.

Chlamydosaurus Kingii på latin!


Visad 57 ggr

Min söta Kajman som vart över metern , haft 3 olika kajman arter! Den här pojken var fett aggressiv min första jag hade som var nästan 170 cm lång hon var riktigt tam! Brukade rasta henne på sommaren hehe! Så hon fick sola!:)



Visad 26 ggr

Bus eller hans riktiga namn Carnastas Baron Burriz! En av mina favorit djur! Som jag aldrig kommer att glömma!

Saknar han så jävla hårt! Hehe!

Det var jobbigt på avlivningsdagen! L!! Kommer aldrig glömma den där jobbiga dagen!





Visad 129 ggr

Min lilla Chrysemys picta ! hehe! Så söt! Jävligt heta färger! Han levde tillsammans med min stora kajman och de trivdes fett bra ihop! Han brukade lägga sig på kajmanens huvud och så solade de under värmelämpan! : )




Visad 102 ggr

Paco min söta gulliga halsbandsparakit! Som jag importerade från Holland! Tyvärr flög han iväg och vi hittad aldrig honom igen!:( saknade honom länge! Än idag tänker jag på min lilla Paco! haha



Visad 286 ggr

Den här tjejen var en av de tamaste ödlorna jag haft under alla åren! Jävlar vad hon va social , följde alltid efter mig och kröp upp på smalbenet när jag hade jeans och somnade där! Haha

En Chlamydosaurus Kingii


Visad 201 ggr

Min älskade lilla Natcha som vi fick sälja när vi fick vovven, vi två blev ganska så fästa vid varann , Natcha skulle döda allt och alla som kom nära mig! Och min Vovve var till och med rädd för henne + alla mina vänner för så fort nån kom in i rummet så flög hon och siktade mot ögonen! Hahah men hon var så kärleksfull med mig! Och pussades hela tiden! Hehe kunde prata som fan!:)





Tigerpyton (Python molurus bivittatus)

Min älskade  kusin, Luisa med en av alla mina pyton! Det är en albino tigerpyton! Hon vart över 4 meter och matades med grisar var tredje vecka , det var hon som sluka hela min arm en gång när jag gjorde ett misstag vid matningen! Läskigt var det! För hon tänkte käka upp mig hahah!

Lyckades ta mig loss!  Äventyr det med!







aja

kram
//LatinoBiffen


Kommentarer
Postat av: maria

svar: hahaha jag skulle aaaaldrig klara mig utan godis i veckor :O

2010-02-19 @ 19:14:43
URL: http://mariadaos.blogg.se/
Postat av: Tove

herre gud vilka djur..

Jag är just nu med i en tävling hos http://tanjaanderssoon.blogg.se/ om att bli veckans blogg. Du får rösta hur många gånger du vill och jag hoppas jag får dina röster! :)ha en fortsatt bra helg!

2010-02-19 @ 21:15:56
URL: http://prinsessantove.blogg.se/
Postat av: Angiie

Det var fan dom tuffaste husdjuren jag någonsin sett =) varanen var dock sötast =)

2010-02-20 @ 09:55:53
URL: http://angiies.se
Postat av: Tanja

Heej :D hur mår du? Vill du svara på min dagens fråga om dig? :D

2010-02-20 @ 11:21:49
URL: http://tanjaanderssoon.blogg.se/
Postat av: Anonym

otroligt kul att läsa artikeln om dina djur.. du skriver bra, och fortsätt med inlägg om dina djur då och då, skitcoolt och intressant! lovar att du kommer få nya läsare då.. ;) djur + träning = NAJS! :D

2010-02-20 @ 23:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0