Buenos diaazz!!!!!!! gudmörgon lilla du!(vilodag idag):)

jag som sov som en jätte bäbis inatt och så vaknade jag runt 9, jag glömmer alltid att jag sätter på väckarklockan natten innan sen när jag vaknar så har jag nästan slagit sönder den jävla klockan!:)

det vanliga jjag gör på morgonen ,ja gå på toa för att lätta på min blåsa;) sen efter till köket och börja fixa något smarrigt :)

dagen kock har lagat


omelett med ostisar på och 100g musslii. det här är en bra frukost:) väldigt smarrigt, tycker jag men jag älskar ju all mat, till och med grodlår:)

för att kroppen ska kunna hålla sig stark hela dagen så ska man vid varje måltid ha med en kolhydratkälla, en proteinkälla och en fettkälla.

För er som vill äta nyttig och hälsosamt.!!!!

bra kolhydratskällor kan du hitta i: Pasta(mest i fullkornsvarianten),parboiledris o fullkornsris,kokt potatis,havregrynsgröt,rågflingegröt,all-bran plussflingor,grahamsgryngröt,musli,korngryn,kornris, mjuk och grovt flerkornsgröt,matvete,bönor,linser och fruktisar:)

näringsrika proteinkällor hittar du i: Magert kött, fläskfilé,kotlett,rostbiff( då blir maan biff),skinka ,kassler , lövbiff,magert mjukostis,alla sorters fisk,låg haltade mjölkprodukter,ägg , hamburgerkött,alla sorters havsdjur tex krabbor, musslor mm,kalkon, höna, kycklingfilé,keso, kessella,grynost, finns även massa andra men det här e några bra:)

bra fetter finns i:rapps,oliv,linefröolja, fet fisk ex. makrill,sill,strömminge o lax. nötter ,mandlar och avokado har även super fetter:)

så vill du göra bra kost sheman för att må bra så lär er vad protein, kolhydrat, fetter  finns i.!
vill du minska lite i fett så öka proteinintaget, och sänk lite på kolhydratintaget, glöm inte att man behöver fett för att kunna förbränna fett.!


fan klockan e 10:10 ska hoppa i duschen snart, ska fixa mig sen ska jag kanske träffa en super vän, Camilo, en riktig Biff! vi ska ut någon stans , vem vet kanske äta något gott gootttii gottt goottt gott:)


ses!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0