Viltspår kurs! (söndag)

idag kl halv 8 var jag vaken! hehe åt en näringsdryck som frukoost! och gjorde mig iordning, på med skogskläderna! hahah och så halv 9 var jag hos marita! vi blev körda mot järvafältet av grannen! det var ju snällt:) heheh jobbigt att gå annars!:) tycker jag iallafall:):)
igår la vi ju 2 st spår! och idag skulle vi lägga 3 spår till:) hehe till vovvarna!
det vart en super dag! lite dåligt väder,men det blåste inget! dyngblöt vart man iallafall! men hundarna haha de älskar det vädret! hhehehe

Chico kom först (engelsk staffordshire bullterrier) så han fick börja spåra då! asså förra helgen då spårade han sitt första spår på 150 m! det tog 45 MINUTER!!!! HAHAH för att han alldrig hade aktiverat sin nos till 100% och han var då lite skogsrädd. men idag ! SHIIITTT DET GICK SOM PÅ RELS han var så jävla duktig att jag alla vara hade hakan nere! hahah 250 m ungefär på 2 MINUTER! hahah super och han var inte alls rädd fast vi gjorde hans spår i tät o jobbig terräng! GULDSTJÄRNA FICK HAN IDAG!

Nästa vovve (FLAT) som fick spåra ja det var lille söte Tooby! heheh han ska snart gå prov och det ska alla vovvarna snart DEN 7 NÄSTA MÅNAD!! KOMMER 2 VILTSPÅRDOMARE HIT O SKA DÖMA HUNDARNA ! så det är hårt träning pågång!!
tobby fick ett spår på över 600m! minns inte vad han fick i tid på spåret men han var super! HUNDARNA FÅR JU TÄNKA SÅ MYCKET! DET ÄR SÅ ENSKILD SPÅRT JAG MENAR ATT MAN KAN JU BARA LITA PÅ HUNDEN! vi kan ju inte spåra utan det är de som gör jobbet vi ska ju bara följa efter !:) och ha det trevligt:)
Tooby är en så glad hund när han kommit till spårslutet så tar han skanken o bara höjer bröstkorgen upp i luften! o blir så himla STÅLT! SÅ VACKERT!!

vovven därefter (JACK RUSSEL TERRIER) var lilla Dottie! heheh HON VAR DEN BÄSTA VOVVEN IDAG TROR JAG , DÅ HON VAR SÅ EXAKT I SPÅRET! GICK HELA TIDEN PÅ SPÅRET! SUPER DUKTIG! FICK SUPER MYCKET BERÖMM! HON SKA BLI EN CHAMPION !! det måste hon , och de e lite synd att ägarna kasterade henne fr hon skulle ha vart en duktig mamma o fått fina mataltstabila bäbisar:) haha valpar:)men HG MERITERAD TROR JAG ATT HON BLIR:) HON MÅSTE HAHA ANNARS KIDNAPPAR JAG HENNE;) HAHA SKOJA!
det är hon som leker med Chico! på bilderna

näst sista vovven ja det var lilla Bibbi , så liten o gullig hon fick ett 600 m också alla hundarna fick typ det frutom Chico! hehemen bibbis spår låg på berg o det var lite jobbig terräng att spåra på men hon klarade det galant!:)
lilla Bibbi är en   ( dansk /svensk gårdshund ) hon är super sööt:) man vill bara krama åt henne:) hehe

ÅÅ JAG LÄNGTAR TILLS JAG FÅR MIN VOVVE! blir nog en kuperad doberman pojke! vi får se vad det blir men jag tror att det blir!:)

ja sista vovven finns inte med det var lilla Fame ! pappa tog kameran sen så jag hann inte fota!men hon är ju busig! dumheter hon har fått o ska döda hela skogen! pittbulls anfall mot alla träd:) hahahah rolig , hon gr så när hon inte får det hon vill:) men hon får inte göra så på prov! hon är fan svensk o norsk viltspårchampion! hon ska ju vara förebild för de andra hahah o så gr hon massa dumheter!


Dennis (ägare) till Chico! hehe jag berrättar lite regler o så! o gr vovven klar!



ja här spårade han som på rels! super bra Chico! super


vid spårslutet! hehe Chico var super glad! hahah fick mycket berömm o lek!





haha vid jaktstugan! satt ägarna till lilla Dottie! hehe Chicos nya vänn sen förra helgen! de e nyfikna på varann!


ja hundlivet är = LEK!



JA här är nästa vovve som ägaren! sätter på utrustningen! lille Tooby (flatcoated retriever)
han är så glad, o stutsar hela tiden:)


ja hans spår började inte så kul! uppfrsbacke typ 100m hahah brant o halt som fan!


ja de bra Tooby! spåra på!


Tooby vid spårslutet! duktigt hund!!!


HAN VAR SÅ STOLT!! HEHEH SÅ GLAD! SÅ SÖT


vovven därefter var lilla Dottie som jag tyckte gick bäst idag! hon måste bli champion!!


hehe fredrik där bak! haha fick flja efter lilla söta Dottie!


mål i sikte! skatten funnen pappa!!!


pappa belöningen tack! heheh


hehe lilla Dottie så söt!:) o så liten!



lilla Bibbi! nu super vovve men svår mark attt spåra! bergsområde! svårt!:)



de bra Bibbi leta på!


uppdrag klart mamma! hahah


bra Bibbii! duktigg tjeeejjj!!:)


bibbi i bilen! trött som fan , hem o sova nu tills imorgon typ!:)


super kul dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0