torsdags motion! viltspår!

ja på torsdagar tränar jag normalt boxningen , men hade ont i ena knät, så jag orkade inte dra o träna och kanske skada det ännu mera så jag bestämmde med grannen att göra ett spår till Fame! det är bättre träning där, o gå i ojämnmark i skogsmark! vi drog ungefär vid sex tiden! och påbörjade Fame´s spår , det blev ett 900-1100meter spår! man var ganska varm o svettig efteråt! jobbigt att klättra nedför o uppför berg o nedfallna träd mm.!

Fame´s spår skulle ligga under natten och spår dags skulle vara nästa dag på fredag vid halv 9! hon var skit duktigt och tog en tid på 30 min! snart kan hon dra upp till finland o spåra det är då 1400m som hon ska gå på 45 minuter! hon klarar nog av det sen kanske hon kan få nordiska championatet ! super hund!


det här är super bra för hundarna! de får tänka! och deras luktsinne utvecklas enormt! de blir även stabilare i sinnet och det gör att hunden blir mer självsäker och hittar balans i livet. mycket bra sätt att tröttna ut en hund på! mentalt. börjar man som valp o lär de använda sin energi på spår tillexempel så slipper man stora problem senare i livet med hund aggresivitet som många hundägare idag har problem med!

man måste jobba med sina hundar! spelar ingen roll vad för ras man har! alla hundar måste jobba psykiskt och fysiskt! är man villig och ge hunden detta så kommer man som hundägare kunna njuta av ett vackert liv tillsammans med sin hund.




Lilla tjockis skrollan, hon e så söt! bara sover på sin stol!


Maritas firrar! söta !


ja här snittslar Marita upp spåret! ( hon markerar med färgband så man kan sedan nästa dag också veta vart spåret går)


jag som har blodflaskan! och skanken/klöven i lina som jag drar längst marken! duttar någon droppe var 3 steg! typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0