Tetralysal:)

de flesta som känner mig, vet att jag är ganska utseendefixerad...jag måste alltid vara 100% fräch.. mm ! försöka klä mig bra.. se bra ut.. mm
jag har länge velat fixa det där med acne... inte för att jag haft så stora problem men man är ju ung mm! har nu fått ta Tetralysal i kanske  månad eller mer.. och jag har sett stora förändringar! hehe huden har blivit mer ren... glänser ..ärr är nästan helt borta!!!!! :) och jag känner mig rätt nöjd! fast vill ändå förbättra huden mer! haha:)
man kan se de senaste blogg inläggen där mitt ansikte ser glänsande o fräch ut! det är skönt! verkligen!
Det som jag måste fixa härnäst! är:) Laserbehandlig:) hehhe mot behåring!:) hehe
det är snyggt tycker jag :) :)



super bra ställe där jag kan rekomendera ... om man vill få slut på ansiktsproblem det är LÄKARHUSET i Odenplan!
http://www.praktikertjanst.se/templates/PageStartExternalExtension.aspx?id=25606


Vad är Tetralysal?

Tetralysal är ett receptbelagt antibiotika som minskar antalet bakterier i kroppen. Tetralysal används för behandling av bl.a. acne.

Hur fungerar Tetralysal?

Tetralysal gör så att bakterierna inte kan föröka sig i kroppen. Detta gäller tyvärr även kroppens ”nyttiga” bakterier. Vid acne minskar Tetralysalen även inflammationen i huden. För att minska acne med hjälp av Tetralysal brukar man äta Tetralysal under flera månader. Precis som andra antibiotika bildas med tiden resistenta bakteriestammar som inte kan behandlas med Tetralysal, det innebär att läkemedlet slutar fungera.

Vad finns det för biverkningar?

När man äter Tetralysal finns det ett flertal biverkningar att ta hänsyn
till:
- risk för hudreaktioner vid solexponering
- illamående
- kräkningar
- lös avföring
- nässelutslag
- stark klåda
- feber
- ansiktssvullnad
- svår diarré
- svampinfektion
- påverkar foster och bör ej användas under andra halvan av graviditeten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0