SÖNDAGS DAGEN! SPÅR!!!

KL 08:00 var jag redan vaken! och marita o jag var på plats! i skgen runt 9:00 ! heheh där vi skulle lägga 3 st anlagsspår! allt gick super. dagen iinnan hade vi lagt 2 st  öppenklass spår!:) heheh
en sak som förvånade mig lite, det var att varita hade varit o spårat med sin Fame runt 07:00 hahah ena öppenklasspåret!:) hahah värsta spåret tog hon också med ett 90 graders bergssluttning! hahah fattar inte att hon klaaarade haha det är svin halt ute!:) hahah mn fick höra att lilla fame spårade sm en gud! och det är super.. det betyder attt jag kan tyvär inte följa med när Fame ska spåra för då spårar hon inte:) då vill hon leka o träna lydnad!:) hahah det är jag som förstörrt lite hennes vovve!:) hahah
hon får inte ha för sig dumheter i den klassen som hon ligger på!
2 championat! svensk o nrsk viltspår champion! snart kanske finsk champin! och då jävlar får hon nordiska championatet! fast då måste hon också få en 2:a i utställning! och det är så jävla svårt för brukschäfrarna! för de inte har den dära krokiga ryggen!
fan vilka missfoster som ställs ut! så synd att rasen blivit som den blivit! fan ska man förstöra en ras så där grovt! de lever inte ens länge , i snitt lever en utställnings variant till 6-8 år! fett synd och då när vovven e 5 år är de i sina bästa år! på topp trimm! en bruksvariant kan man räkna med att behålla en 15 år +!!

iallafall alla vovvarna spårade super!

chico (staffordshire......) super var han idag! o alla andra vovvarna med!

nästa lördag blir det prov! äkta tävling så då gäller det att de presterar 110% , vi får se hur det går för de och det ska bli kul o låta de bevisa vad de lärt sig:)
spännande!
pirrigt!

fan en jobbig sak! öppenklassarna ska vi bloda kl 11-12 på kvällen (fredag) kul va! i skog! hahah kmmer ramla tusen gånger typ! hahah skogsmullar!

anlagsspåren ska JAG  få bloda själv tydligen på morgonen , lördag! hahah hoppas jag inte försvinner i trakterna! hamnar i china!:)
a vi får se helt enkelt!



Chico börjat spåra!!



hahah José flög nästan ! haha bakom Chico! han e super spårhund!
passa på alla med hundar o träna viltspår! hundarna blir så stabila o självsäkra mentalt! super ju!
de utvecklas enormt på många sätt! och deras psyke blir samsad, bahaglig, lätt o göra med, inteligenta.. mm!
de blir smarta som vi!:)



Chico spårslut!:) duktig grabb!


bra Chicitito! hahah mm hans trofe!:) hehe skanken!


bra Chico , alla berömmer! super viktigt att alltid berömma sin hund! så han/hon vet att den gör rätt!

om man ser många hundägare i dagens läge så berömmer de nästan alldrig hunden på promenaderna , man hör bara när de skäller på hunden när den gör fel, men alldrig berömmer så fort den gör rätt!
jag menar... om min hund skäller mot en annan hund.. då säger jag till min hund .. och sätter ner den.. så fort andra hunden passerat så berömmer jag hunden för den suttit kvar på sin plats o varit tyst! där lär sig hunden vad som är rätt och fel!

tycker så synd om de hundar som bara får höra neggativa saker av sin ägare! en hund är ett djur som är beroende av vårt mänskliga kontakt.. då människan en gång i tiden lyckats tämja en varg! som sedan avlats fram rovdjur.. med det där kontaktsökande! en hund som inte har bra kontakt med sin ägare, har inte heller ett bra band,(förhållande) , och dessa hundar blir då osäkra i olika sammanhang! darför är det så viktigt att vid valpstadiet... göra allt så korrekt som möjligt och bygga ett bra samband mellan förare och hund!
lättare o börja från valpstadiet än i vuxxen ålder!

att spåra med vovven ... det gör att man som ägare måste lita på sin hund! och följa med vart vovven än går.. i vovven del så måste den då lita på sin ägare... och veta att ägaren kommer altid att vara med vovven vart den än går, hunden vet också att allt hänger på den!:)  där bygger man ett super bra förhållande med varann! och man växer ihop väldigt vackert!


hahah söt


jag blir lekfarbron till alla vovvar hahah marita med! hahah alla hundar älskar oss!


stolt efter sin trofé! biffig hund! super fin ras! vacker hund! men ... ja men.... allt beror på hur den som håller i kopplet är som person!
tyvär vet vi att dessa raser ...är en av de aggresivaste... problemen idag!
så synd att man ska förstöra psyket på dessa hundar!

chico är nog den stabilaste hunden (pittbullssläktet) som jag träffat! finns säkert många som han! och det e bra.. ni som har en hund som han... guldtjärna! ta vara på den gåvan!

haha asså chico leker med katter ute hahah han leker med allt!


Tooby! o ägaren!


vid spårslut! super gjort!


alla beröömmer!:)


jag fick en puss av han!:)= hahah söt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0