lite info om just mig!!! och min träning!

 

Jag började träna för flera år sen då jag var skit fet, vägde över 100kg och såg ut som en sumobrottare, jag fick börja ett program för överviktiga barn i Huddinge sjukhus där jag kämpade i över 2 år för att gå ner, jag hade stora risker att drabbas av olika sjukdomar då vi har i släkten tillexempel diabetes. Jag fick redan vid 10 års ålder ta bort allt godis mm och ändra min livsstil det var här träningen( mitt liv ) började, jag kämpade som ett djur till och med efter att jag vart utskriven från överviktsprogrammet och varje gång jag såg skillnad på min kropp så vart jag mer och mer besatt i träning och utseendetJ det är inte lätt att ändra sitt liv från fet till smal sen från smal till biff allt kräver tålamod och egen vilja, och en massa stöd hemifrån.

Och nu efter flera års träning har jag förändrat mycketJ jag är nöjd att jag klarat så mycket men vill ändå förändra mitt utseende genom att bli större.

 

 jag  lärt mig väldigt mycket kunskap om träning, kost och hälsa. Just nu tränar jag väldigt hårt  eftersom gör om mina träningsscheman efter några månaders användning och när jag känner själv att det börjar bli dags för utveckling!

 

Om jag ska vara ärlig så är jag väldig petig med vad jag stoppar i mig, brukar vara ganska sträng när det gäller kosten, vid deff perioder kan jag vara extrem petig och brukar till och med väga och räka maten, det jag räknar är kolhydrat och protein intaget mm.

 

Med deff innebär det att man försöker definiera muskulaturen genom att lägga upp bra kost scheman och med en god träningsplanerig kunna få bort nästan all fett på kroppen och få fram alla former på musklerna men utan att se mager ut!

Och det krävs en bra planering innan man drar sig in i att deffa.

 

 

Många frågar mig ofta… vad mina mål med all träning är och om jag ska vara ärlig så har jag inte tänkt så mycket på varför jag tränar som jag gör, en sak som jag ska göra i alla fall minst en gång i mitt liv det är att tävla inom någon bodybuilding tävling och för det så krävs det en hel del träning.

 

Sen vill jag ju må bra och se snygg ut.. jag vill vara stor men kommer alltid att träna och hålla igång min rörlighetsförmåga och kondition samt uthålligheten som jag lyckats forma tack vare alla sporter som jag tränat och tävlat i så det här är väl några av mina mål.

 

Det jag gör idag är då att träna på gymmet och boxningen som jag nu tränat i 7 år, jag fattar inte att jag orkar fortsätta men jag känner mig nästan tvungen.

 

Jag har under de senare åren hjälpt många unga som äldre att få igång en bra träning och kost, det är många som känner mig runt flera gym, jag tror att det som har lärt mig mest om just träning, kost och hälsa är att jag har mycket kontakt med riktiga kroppsbyggare.. vi hjälper ibland varandra att träna och delar med oss om erfarenheter och tips. Sen tycker jag om att chatta med folk som är utbildade inom områden som rör de här punkterna.

 

Det var också därför jag valde att göra den där bloggen, för att det är så många som frågar mig om hur jag tränar och hur jag kan bygga så mycket muskler, jag är ju inte så gammal och har alltid byggt otroligt snabbt.

Folk fråga också massa frågor varje gång jag tränar så ibland kan jag skriva på bloggen om det så kan folk bara läsa… det är rätt jobbigt att svara på massa frågor när man är insatt på sitt pass. Men andra sidan så är det kul att hjälpa folk som har frågor.

Tycker att det är skit kul att se folk träna, och nu på sista tiden har många unga börjat och det är roligtJ det är nyttig och hälsosamt att träna om man tränar rätt!!

 

När det gäller kosttillskott så jo jag använder mig av kosttillskott, men man måste såklart veta vad man stoppar i sig, så man inte ångrar senare i livet. Jag känner många som använder sig utav testosteron som alla vet är manligt hormon, kan lika gärna säga Anabola steroider.

Har aldrig testat ren Anabola men jag har testat riktigt starka preparat som har gjort mig galen vid användning, just nu tar jag inga starka preparat utan jag kör på vanlig protein intag, man ska inte behöva förstöra sig kropp bara för att man som ung kan vara envis och testa olika saker.. eller för att idioter kommer och erbjuder unga som inte vet så mycket om sådana preparat.

 

 Jag vet några gym som har sålt såna skit saker… och jag brukar vara väldigt noga att försöka berätta för nybörjare på gymmet att om man blir erbjuden såna saker så bör man undvika.. och så berättar jag varför mm.

 

 

 

Mina pass brukar se ut såhär: vi får se när jag ändrar schemat, ibland kan jag göra små ändringar men det är om jag inte hann förra passet med alltJ hahah

 

Måndag

 

 

  1. bröst-hantelpress 3x10 uppvärming med låg vikt, sen 4x10 tung vikt!
  2. triceps 4 olika övningar!
  3. rygg/lats 4x10 (hanteldrag)
  4. chins 3x10
  5. säck
  6. flies(maskin) 3x10

 

 

Tisdag :  Boxning

 

Onsdag

  1. ben-knäböjd 4x10
  2. axlar ( 3 övningar = 1 x4)
  3. övre delen rygg 4x10 (bänkpress stång med vikt på ena sidan)
  4. midja 3x10
  5. tung mage med tung vikt
  6. ibland chins

 

 

Tordag: Boxning

 

 

Fredag:

  1. Biceps ( 4 olika stationer = 1 och så kör vi 4x10) 10 på varje!!
  2. Biceps 3x10
  3. rygg nedre del ”svanken” värma upp med 15st, sen med vikt 25 kg 4x10 + 5 st utan vikt efter varje gång sen kör vi med  vridningar.
  4. Biceps långa 3x10
  5. kappmuskler 4x10
  6. vader 4x10
  7. bakre lårmuskel 3x12

 

 

 

 

 

 

Helger brukar jag träna ändå genom att gå flera mil. Älskar att träna men ibland kan jag överträna mig och då måsta jag skippa någon dag av träning för att försöka återhämta mig, men jag kör annars tills kroppen säger till

 

 

 

 

 

En sak måste jag säga till folk som också är överviktiga och det är att ni kan om ni vill Förändra er livsstil.

Komihåg att det mesta handlar om egen vilja!

 

Samma sak för er som vill bygga det tar inte 1 år att bli stor utan man måste ha tålamod… lägg upp ett schema med träning och kost! Och kör på!

Ni lär se skillnad, sen så är alla människor olika och kanske inte bygger lika fort som andra men skit samma kör på bara!!!

 

 

 

Skippa konstiga preparat som kan vara skadliga för kroppen i framtiden, finns faktiskt bra tillskotts preparat att köpa som funkar men som inte är lika skadliga.

Från bra kosttillskotts företag!!!!

 

Komihåg att hälsan står före utseendet!


Kommentarer
Postat av: rosen

jo jag tkr också de e onödigt, men alla typ flippar ur när man säger det :S

jo de bra med mig, sjdå? :) det va ett tag sen...

nice blogg

2009-11-11 @ 01:19:50
URL: http://whoam-i.bloggplatsen.se
Postat av: kusinen

loooooooooooove den här inlägget

ska börja träna ordentligt nu



hiihihihi love u

2009-11-11 @ 09:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0